torstai 23. joulukuuta 2010

Kun lauma on jälleen koossa


Otteita mäyräkoiran päiväkirjasta:

Minulla ollut vähän orpo olo kun koko lauma ei ole ollut koossa moneen päivään. Miesihmiseni oli reisussa kaukomailla ja iltaisin kiertelin kotia hieman levottomana; oletin, että hän tulisi kotiin. Kun vilkaisin ovelle ja vinkaisin, odotin, että se aukeaisi ja saisin aloittaa tervehtimisrituaalini, mutta häntä ei kuulunut päiväkausiin. Olin ymmälläni.

Olen myöskin sitä mieltä, että naisihmiseni ei osaa leikkiä riittävän haasteellisesti ja rajusti saalis- ja vetoleikkejä minun kanssani, kun en oikein uskalla riehaantua hänen kanssaan samalla tavalla kuin miesihmisen kanssa. Naispuoliset ihmiset, nimittäin, saattavat mennä helpommin särki. Onneksi sentään nuorin ihmisistäni tajusi tulla iltaisin kotiin; koko hommahan olisi muuttunut aivan mahdottomaksi jos suurinta osaa laumasta olisi kohdannut yhtäkkinen hävikki.

Eilen miesihmiseni kotiutui vihdoinkin! Minä katsoin ikkunasta, kun hän ajoi pihaan (sitä ennen olin luullut kaikkia mustia autoja hänen autokseen ja ilahtunut jokaisen näkemisestä. Noloa.) Voitte ehkä arvata, että olin onnellinen, iloinen, ja riehaantunut (adjektiivilistaa voi jatkaa loputtomiin). Nyt voi Joulu tulla, kun talossa on taas täysi miehitys!

Otteita ihmisen päiväkirjasta:

Koira on ollut hieman vaisu, luulen sen johtuvan siitä, että sen sisäinen, henkinen paimenkoira olettaa lauman pysyvän kasassa ja että viimeistään alkuillasta pääluku on suurempi kuin iltapäivän aikana. Sen iltavillitkin ovat olleet vain näennäiset, se ei ole innostunut samalla tavalla leikkimään kuin silloin kun kaikki ovat kotona. Se ei ehkä päästä miestä silmistään seuraaviin päiviin nyt kun on saanut hänet takaisin kotiin; näin on käynyt edellistenkin työmatkojen jälkeen. Saattaa hyvinkin olla, etten minäkään päästä häntä silmistäni.

Odotan tässä verokarhu tassuissani, että minun kanssani leikittäisiin...ja voin ilmoittaa, että sen leikin on oltava kunnollista, eikä mitään sellaista puolivillaista mitä naisihmiseni harrastaa!

 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti